Świat ............. skrywa wiele wspaniałych ras, niektóre owiane są tajemnicą inne wspominają jedynie legendy. Oto przedstawiciele tylko niektórych ras.
LUDZIE
Cechuje ich niezwykła elastyczność i zdolność do przystosowywania się w krótkim czasie do nowych sytuacji. Inne rasy postrzegają ludzi jako najmłodsze z dzieci Bogów obdarzone chaotyczną naturą. Są skłonni do głębokiego poświęcenia, jak i wielkich zbrodni. Mogą szkolić się praktycznie w każdej profesji.
WILKOŁAKI
Cechuje ich niezwykła siła, wytrzymałość i szybkość. Podlegają przemianie w wilka podczas każdej pełni księżyca. Stają się wtedy wyjątkowo niebezpieczni i żądni krwi. Przedstawiciele tej rasy są odporni na działanie większości trucizn. Jedynie srebro i jego pochodne są w stanie poważnie im zaszkodzić. Wilkołakom czystej krwi znacznie trudniej przyjąć postać człowieka niż ludziom zarażonym.
ASURA
"Intelekt, nie mięśnie, zmieni świat."
Mali Asurowie są najbystrzejszym ludem. Zapytajcie, na pewno wam odpowiedzą. Kiedyś byli niezaprzeczalnymi mistrzami podziemnej cywilizacji, ale pojawienie się Wielkiego Niszczyciela (zapowiadającego przebudzenie Starożytnego Smoka Primodorusa), zmusiło ich do wyjścia na powierzchnię.
Od momentu przybycia na powierzchnię, ta długoucha rasa nadal się rozwijała. Początkowo pomieszkiwali w ruinach na Tarnished Coast, jednak ich mistrzostwo władania sekretnymi sztukami, pozwoliło im zbudować dla siebie miejsce w nieznanym świecie. Obecnie ich technologię można spotkać w każdym zakątku kontynentu, a pozostałe rasy darzą Asurów zasłużonym szacunkiem. Pomimo tylu sukcesów, rozwojowi Asurów zagrażają konflikty wewnętrzne, zadufanie i chciwość.
Są naturalnymi magami i praktycznie każdy z nich ma w sobie niezwykłe talenty odziedziczone wraz z rasą.
Kotowaci Charrowie z Tyrii są okrutną rasą. Przetrwali porażkę, prześladowania i wojnę domową. Powrócili, odbili swoje tereny i odbudowali domy. Wielka forteca, Czarna Cytadela, góruje ponad ruinami ludzkiego miasta Rin, a pozbawiona magii technologia Charrów jest najpotężniejszą bronią na tych terenach. Pomimo tych sukcesów nadal wewnętrzne waśnie, moc Starożytnych Smoków i duchy pokonanych wystawiają przetrwanie całej rasy na próbę.
Są urodzonymi wojownikami, tym bardziej, gdy wspomagają swoje umiejętności niezwykłymi wynalazkami na pograniczu magii. Ich naturalnymi wrogami są wilkołaki.
”Żadna rasa nie przędzie wątku życia. Wszyscy jesteśmy splecionymi nićmi, nasionami rozrzuconymi na ziemi, spadkobiercami równowagi natury.”
Kodan są inteligentni, dwunożni i wyglądają jak dziesięciostopowe niedźwiedzie polarne z odległej północy. Posiadają silne wierzenia dotyczące życia w równowadze z otaczającym ich światem, nie oznacza to jednak, że są pacyfistami. Czerpią wzorce z natury i nie widzą niczego złego w polowaniu i zabijaniu. Dla nich to normalna część życia. Najważniejsze, aby działania jednostki pozostawały w równowadze z naturą. Rasa Kodan zamieszkiwała dryfujące lodowe fortece zwane Sanktuariami. Każdy szczep posiadał własną fortecę, którą z czasem rozbudowywano do całego miasta.
Syreny to niebezpieczne i przebiegłe stworzenia femme fatale. Nimfa morska wyobrażana jako ryba z głową kobiety lub pod postacią półkobiety-półryby.
Niziołki
Kenderzy
Zmiennokształtna rasa bestii Charrów
Kotowaci Charrowie z Tyrii są okrutną rasą. Przetrwali porażkę, prześladowania i wojnę domową. Powrócili, odbili swoje tereny i odbudowali domy. Wielka forteca, Czarna Cytadela, góruje ponad ruinami ludzkiego miasta Rin, a pozbawiona magii technologia Charrów jest najpotężniejszą bronią na tych terenach. Pomimo tych sukcesów nadal wewnętrzne waśnie, moc Starożytnych Smoków i duchy pokonanych wystawiają przetrwanie całej rasy na próbę.
Są urodzonymi wojownikami, tym bardziej, gdy wspomagają swoje umiejętności niezwykłymi wynalazkami na pograniczu magii. Ich naturalnymi wrogami są wilkołaki.
Sylvarii - Elfy leśne i wysokie
"Nasz Sen poprowadzi nas przez mrok do świtu pomimo zła zagrażającego Tyrii."
Sylvari są tajemnicą. Humanoidalne w wyglądzie, posiadające naturę roślin. Są nowymi mieszkańcami naszego świata, pojawili się zaledwie dwadzieścia pięć lat temu. Wszyscy narodzili się Białego Drzewa górującego nad Tarnished Coast. Wiąże ich wspólne pochodzenie i sen. Nawet oni sami nie znają powodu nagłego pojawienia się na świecie, więc próbują znaleźć swoje miejsce w. Walczą z nieumarłymi sługami, doskonale zdając sobie sprawę z zagrożenia, jakie stanowią Starożytne Smoki i demony.
Kodan
Wiele Gwiazd, Głos Kodan
Krasnoludy
Rasa humanoidalna, wzrostem dorosły krasnolud sięga ludzkiemu mężczyźnie mniej więcej do piersi. Są dużo lepiej zbudowani od ludzi, dzięki czemu są silniejsi i wytrzymalsi, noszą długie brody. Są świetnymi żołnierzami, doskonale znają się na wszelkich rzemiosłach, mają niezwykłą smykałkę do interesów. Nieco grubiańscy, ale zwykle weseli i pogodni, zazdrośnicy, skąpcy przyjaciele twoich pieniędzy, właściciele skarbców i kopalni, górnicy, miłośnicy serów pleśniowych, użytkownicy toporów i młotów, a także monopoliści w handlu złomem. Z chęcią zaopiekują się twoim złotem. W rzeczywistości od złota bardziej kochają żelazo, ale jest częstsze i trudniej pisać o nim pieśni.
Mroczne Elfy
Zazwyczaj znajdują się w stanie konfliktu z innymi odmianami elfów, zwykle zamieszkują bagna, ciemne lasy lub jaskinie, także podziemia, cechują się często mrocznym i raczej złym charakterem. Perfekcyjnie opanowali czarną magię, potrafią też dobrze władać mieczami oraz łukami. Przedstawia się je różnie: jako istoty o ciemnej (czarnej, fioletowej) skórze lub zupełnie białej i włosach białych, fioletowych lub czarnych, oczach zaś czerwonych, czarnych albo fiołkowych. Mroczne elfy są też nazywane Umbragenami.
Gnomy
Małe stworki, lubujące życie pod ziemią. Uwielbiają tworzyć jakiekolwiek mechanizny. Nie lubią ludzi i zawsze wybierają samotność. Często kradną. Kochają błyszczące przedmioty i są świetnymi kowalami czy odkrywcami/wydobywcami.
Gobliny
Goblin (inaczej. goblik, chochlik) – małe stworzenie będące zwierzęciem fan(t)a(s)tycznym oraz mające 4 kończyny, w tym nogi i ręce. Ma w większości przypadków kolor zielony i podobnie piękny odór. Nie jest zbyt mądrym stworzeniem, unika ludzi, chyba, że chce ich zjeść.
Nimfy Natury
(Okolona jest zbożem)
Nimfy natury to duchy przyrody, piękne stworzenia o postaci zbliżonej do ludzkiej. Mogą przybrać formę materialną, ale nie na długo. Żyją zarówno na polach jak i w lasach.
Nimfy Drzewne
Nimfy drzewne to duchy roślin, niebezpieczne stworzenia o postaci zbliżonej do ludzkiej. Mogą przybrać formę materialną, ale nie na długo. Żyją wszędzie, gdzie są większe ilości drzew jak lasy czy sady.
Nimfy Wodne
Nimfy wodne to duchy wody, ulotne i zwiewne stworzenia o postaci zbliżonej do ludzkiej. Mogą przybrać formę materialną, ale nie na długo. Często są orszakiem wysoko sytuowanych syren lub Efalii, przedstawicielki żywiołu wody. Żyją zarówno w słodkiej, jak i słonej wodzie.
Anioły
Anioł – latający stwór posiadający ludzką postać. Jest to osoba o dobrym usposobieniu, odpowiedzialny za pogodę. Ściślej ujmując – za to, co na nas leci z góry. Według wszelkich przesłanek, gdy sikają – pada deszcz, gdy trzepią poduszki (lub mają łupież i czochrają się po głowie) – pada śnieg. Nieznane są powody opadów gradu (prawdopodobnie robią wojnę na kamienie boskie), deszczy stu-kilowych worków z mielonym mięsem, mgły, czy innych zjawisk meteorologicznych.
Istoty Piekielne
Upadłe Anioły
Boski nakaz wywołał sprzeciw u jednego z aniołów – Szatana, który popadł w pychę twierdząc, że nie będzie służył ludziom, gdyż są istotami niższymi od aniołów – doprowadził do buntu 1/3 aniołów - Tak powstały upadłe anioły.
Demony
Em, wyjaśnijmy coś sobie - w Piekle, Otchłani czy jak to nazywasz, jest siedem kręgów. Siedem jest najbliżej gorąca i ognia, jeden to kraina lodu. Siódmym kręgiem włada sam Szatan - niektórzy nazywają go Lucypherem lub Mephistofelesem. Jak wolisz.
Em, wyjaśnijmy coś sobie - w Piekle, Otchłani czy jak to nazywasz, jest siedem kręgów. Siedem jest najbliżej gorąca i ognia, jeden to kraina lodu. Siódmym kręgiem włada sam Szatan - niektórzy nazywają go Lucypherem lub Mephistofelesem. Jak wolisz.
Demon – przydupas Lucyfera, ogólnie nie mający co robić anioł, co zszedł na złą drogę. W wolnych chwilach zajmuje się między innymi:
opętywaniem dziewczynek, które bawią się tabliczkami alfabetycznymi;
straszeniem ludzi co parają się okultyzmem, bo i tak nikt im nie uwierzy;
chodzeniem na czarne msze;
podsmażaniem ludzi w piekle;
jedzeniem kotów;
kuciem mieczy;
ale tylko ze stali;
siedzeniem w szafach 7-latków;
wyskakiwaniem z szaf 7-latków;
opętywaniem dziewczynek, które bawią się tabliczkami alfabetycznymi;
straszeniem ludzi co parają się okultyzmem, bo i tak nikt im nie uwierzy;
chodzeniem na czarne msze;
podsmażaniem ludzi w piekle;
jedzeniem kotów;
kuciem mieczy;
ale tylko ze stali;
siedzeniem w szafach 7-latków;
wyskakiwaniem z szaf 7-latków;
Sukkuby
Sukkubami nazywa się demony przybierające postać nieziemsko pięknych kobiet (często obdarzonych również atrybutami charakterystycznymi dla demonów, np. rogami albo kopytami), nawiedzające mężczyzn we śnie i kuszące ich.
Inkuby
Męska wersja Sukkuba. Co tu dużo mówić? Em, znaczy, pisać?
Żywiołaki Ognia | Wody | Ziemii | Powietrza
Istoty magiczne o nieokreślonym kształcie, utożsamiane z żywiołami (woda, ogień, ziemia, powietrze), stanowiące ich ucieleśnienie.
Syreny
Syreny to niebezpieczne i przebiegłe stworzenia femme fatale. Nimfa morska wyobrażana jako ryba z głową kobiety lub pod postacią półkobiety-półryby.
Niziołki
Kenderzy
Są dość niscy (nawet jak na Niziołków) i drobnej budowy. Znaki rozpoznawcze stanowią włosy spięte w kitkę na środku głowy i Hoopak (narodowa broń) - długi kij z procą na końcu, niewielkie otworki w drewnie wywołują niesamowity dźwięk przy wywijaniu bronią. Niektórzy twierdzą, że Kenderzy to istna plaga dla świata. To z powodu ogromnej ciekawości i "lepkich rąk" (osobnicy tej rasy obraziliby się, gdyby nazwać ich złodziejami). Te istotki mają w zwyczaju odnajdywać, bądź "pożyczać" nieswoje przedmioty, nawet w torbie właściciela... Są żądni przygód i nie znają pojęcia strachu.
Wampiry
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz